Diğer Sitelerimiz :
 
E-Posta :  Şifre :  Ana Sayfa - Forum Ana Sayfa - Üye Ol - Şifremi Unuttum
Forum Ana Sayfa
Motorlu Araçlar -  F-1 2009 Türkiye Grand Prix ’i Tanıtım
Bu konuya yeni bir mesaj göndermek için tıklayınız  
deep blue
Anadolu Yakası
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 6 Mayis 2008 Salı
Durum : Offline
F-1 2009 Türkiye Grand Prix ’i Tanıtım 2 Haziran 2009 Salı 20:42:25
2009 Türkiye Grand Prix programı

2009 Formula1 sezonunu 7. yarışı bu hafta sonu ülkemizde gerçekleştirilecek. ING Türkiye Grand Prix’si hafta sonu programı oldukça yoğun. Eğer İstanbul Park’taki yarış için bir bilet aldıysanız sizi çok güzel ve adrenalin dolu bir hafta sonu bekliyor olacak.

Formula1 dışında bu sene GP2 yarışı Porsche Mobil 1 Supercup yarışlarını da takip edebileceğiz. Bu sene ilk kez Formula1 hafta sonunda takvime giren TTCC’de (Türkiye Binek Otomobiller Şampiyonası) büyük heyecan yaşanacak.

3 gün boyunca Motor seslerine doyacağımız hafta sonu programına aşağıdan ulaşabilirsiniz. Eğer hala biletinizi almadıysanız hemen buraya tıklayarak biletinizi alınız.

5 Haziran Cuma
08:45 09:15 TTCC (Türkiye Binek Otomobiller Şampiyonası) - Antrenman turları
10:00 11:30 Formula1 - 1. Antrenman turları
12:00 12:30 GP2 - Antrenman turları
14:00 15:30 Formula1 - 2. Antrenman turları
16:00 16:30 GP2 - Sıralama turları
17:00 17:45 Porsche Mobil 1 Supercup - Antrenman turları

6 Haziran Cumartesi
09:45 10:15 TTCC - Sıralama turları
11:00 12:00 Formula1 - 3. Antrenman turları
12:25 13:10 Porsche Mobil 1 Supercup - Sıralama turları
14:00 15:00 Formula1 - Sıralama turları
16:00 17:20 GP2 - 1. yarış

7 Haziran Pazar
10:00 10:30 TTCC - Yarış
11:30 12:20 GP2 - 2. yarış
12:45 13:20 Porsche Mobil 1 Supercup - Yarış
15:00 Formula1 - Yarış

Türkiye Grand Prix’ye bakış

2009 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın yedinci yarışına bu hafta sonu ev sahipliği yapıyoruz. Türkiye Grand Prix’nin yapılacağı İstanbul Park pisti, bu yıl takvimde yer alan, saatin aksi yönündeki iki pistten biri.

Şehir merkezine 90 kilometre uzaklıktaki İstanbul Park, teknik olarak en zorlu, sürücüler için yüksek fiziksel gereksinimler gerektiren pistler arasında ilk sıralarda yer alıyor.

Türkiye Grand Prix’nin lojistik açıdan bir diğer özelliği ise, takım yüklerinin deniz yoluyla nakledilen bir yarış olması. Takımlar İtalya’nın Trieste limanında gemilere yüklenen kargoyu Haydarpaşa’da teslim alıyor.

Temel Bilgiler:
Yarış tarihi: 7 Hazırn 2009
Pist uzunluğu: 5.338km
Yarış mesafesi: 309.396km (58tur)
2008 Galibi: Felipe Massa - Ferrari

Sürücü gözüyle Türkiye Grand Prix

Lewis Hamilton: “Türkiye’de yarışmayı seviyorum. İstanbul Park gerçekten zorlu bir pist, çünkü her tur atak yapmanız ve iyi bir zaman elde etmeniz gerekiyor. Ayrıca lastiklere de çok dikkat etmeniz lazım. Eğer çok fazla basarsanız, özellikle 8’nci virajda lastikler de aşınma çok fazla olur. Araçta mükemmel bir denge yakalamak zorundasınız. Bu da yarış boyunca disiplinli olmanız ve aşırıya kaçmamanız gerektiği manasına geliyor. Eski pistlerden, klasik pistlerden bazılarının özelliklerini taşıyan yeni bir pist olması da çok güzel. Herşeyden bir parça şey taşıyor. Burası sürüş yapmak için müthiş bir yer. Bu arada saat yönünün tersi olduğu için, boyun kaslarınızı hazır tutmanız lazım. Özellikle araca binmeden önce boynunuzun sol tarafı üzerinde egzersiz yapmanız gerekiyor.”

Heikki Kovalainen: “Türkiye deyince 8’nci viraj akla geliyor. Sıralamalarda iyi bir gün geçirirseniz, kendinizi oldukça iyi hissediyorsunuz. Ayrıca 8’nci virajda lastiklerinize dikkat etmeniz önemli, çünkü buradan geçerken lastiklere oldukça fazla yük biniyor, özellikle de ön lastiklere. Dolayısıyla yarış boyunca lastiklere iyi bakarsanız iyi olur. Sollama yapmak için en uygun yer, düzlüğün sonundaki 12’nci viraj. KERS’le birlikte heyecan verici bir yarış olmasını umuyoruz.”

İSTANBUL PARK’IN TEKNİK ZORLUKLARI

İstanbul Park, soldan geçilen sekiz virajıyla saat yönünün tersine özellikleriyle araç ayarları açısından oldukça zor bir pist. Sürücüler, kendileri için fiziksel olarak dünyanın en zorlu virajiı olan 8’nci virajdan geçerken 5G kuvvete maruz kalırlar.

Burada minimum hız 250 km/s’dir. Fakat buranın teknik açıdan önemli olmasının nedeni bu sürat değildir. Araç ağırken, virajın ortasındaki tümseği geçebilmesi için taban yüksekliğinin belli bir mesafede olması gereklidir. Bu yüzden de mühendisler tabanın yerden yüksekliğini çok alçak tutamaz ve bud a virajlarda aracın kontrolünü zorlaştırır.

İstanbul’da iyi bir tur derecesi kaydedebilmek için aracın dengesinin çok iyi olması gerekiyor. Çünkü çok sayıda 180 derecelik virajlar var. Denge iyi olursa, aracın kontrolü de o kadar kolay olur ve sektör zamanları iyileşir.

Ayrıca sol-sağ-soldan düşük hızda geçilen virajlar bulunuyor. Bu bölümdeki fren noktasında araçlar 300 km/s’den 80 km/s’ye düşüyor. Bu da burasını en iyi sollama alanı haline getiriyor.



Tam gaz: 62%
Fren aşınması: Ota
Downforce seviyesi: Orta - 6/10
Lastikler: Orta / Sert
Lastik kulanımı: Orta
Ortalama hız: 220 km/s

Willy Rampf: “Sürücüler saat yönünün tersine yarışıyor. Pist çok değişik özellikler taşıyor ve bu haliyle eğlenceli bir yer. İyi bir çekiş gerektiren yavaş bölümler var. 8’nci viraj muhteşem, dört bölümden oluşuyor. Genellikle uzun düzlükler bulunuyor, yer yer tümsekler var. Aracın hava direncinin çok fazla olmaması lazım. O yüzden iyi bir aerodinamik etkinlik, iyi bir tur derecesi yapmak için çok önemli.”

Nick Heidfeld: “Geçtiğimiz yıl, Orta Avrupa’ya ilk bahar gelmiş olmasına rağmen İstanbul çok soğuktu. Bu yıl havanın daha iyi olmasını umuyorum. 8’nci viraj, bu pistin tacının ortasında mücevhere benziyor. Birkaç apeks var, uzun, hızlı ve meydan okuyucu. Kısacası harika bir pist. Bununla birlikte günü birlik piste gidip gelmek biraz zaman alıyor, bazen de çok güç. Şehrin Asya tarafında yer alıyor. Avrupa yakasında kalıyorsanız, her gün Boğaz Köprüsü’ndeki kalabalığı aşmak zorunda kalıyorsunuz.”

İSTANBUL PARK PİSTİ

Adres:
Karaaliler Mevkii
9-10-11 Pafta 1935 Parsel
Tepeören Yolu Akfırat Beldesi
Tuzla / İSTANBUL

Telefon No:
0 (216) 677 10 10

Ulaşım:

TEM (E-80)
İstanbul’dan Ankara istikametinde 22. km’de Sabiha Gökçen ve 25. km’de Şekerpınar-Bayramoğlu çıkışlarından İstanbul Park tabelalarını takip ederek İstanbul Park’a ulaşabilirsiniz.
Ankara’dan İstanbul istikametinde İstanbul’a 25.km kala Şekerpınar-Bayramoğlu ve 22.km kala Sabiha Gökçen çıkışlarından İstanbul Park tabelalarını takip ederek İstanbul Park’a ulaşabilirsiniz.

E-5 (D-100)
İstanbul’dan Ankara istikametinde Sabiha Gökçen ve Şekerpınar-Bayramoğlu kavşaklarından İstanbul Park tabelalarını takip ederek İstanbul Park’a ulaşabilirsiniz.
Ankara’dan İstanbul istikametinde Şekerpınar-Bayramoğlu ve Sabiha Gökçen kavşaklarından İstanbul Park tabelalarını takip ederek İstanbul Park’a ulaşabilirsiniz.

Şile Yolu
İstanbul E-5 ve TEM otoyollarından Şile Otoyoluna bağlanılarak, Şile istikametinde 16 km sonra İstanbul Park yol ayrımından tabelaları takip ederek İstanbul Park’a ulaşabilirsiniz.

   
* Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 yarışlarına evsahipliği yapmakta olan İstanbul Park Pisti, toplam 2 milyon 215 bin m2’lik bir alanı kaplıyor.

* Önce pistin adı İstanbul Speed Park(Türkçesi:İstanbul Hız Parkı) konmak istendi ancak toplumun Türkçe duyarlılığı sayesinde pistin adı İstanbul Park’a çevrildi.

* Toplam uzunluğu 5 bin 378 m olan pistte 6 sağa, 8’i de sola olmak üzere toplam 14 dönemeç (viraj) yer alıyor. Saat yönünün tersine koşulacak biçimde tasarlanan pist, 124 bin lastik bariyerle çevreleniyor.

* Toplam seyirci kapasitesi 500 bin kişi olan İstanbul Park Pisti’nde 12 bin araçlık da otopark bulunuyor.
explosive
Bu konuya yeni bir mesaj göndermek için tıklayınız Motorlu Araçlar - F-1 2009 Türkiye Grand Prix ’i Tanıtım Yukarı
Sayfalar :  1  
Reklam vermek için tıklayınız.
Üye Ol - Şifremi Unuttum - Forum Yardım - Forum Kuralları - Reklam - Bize Ulaşın  
Sayfamızda yayınlanan tüm materyallerin hakları sahiplerine aittir. © anadoluyakasi.gen.tr 07/08
 (0,09 saniyede yüklendi.)