Diğer Sitelerimiz :
 
E-Posta :  Şifre :  Ana Sayfa - Forum Ana Sayfa - Üye Ol - Şifremi Unuttum
Forum Ana Sayfa
Tartışıyoruz... -  Kadıköy-Kartal Metro Hattı
Bu konuya yeni bir mesaj göndermek için tıklayınız  
vonalı
Anadolu Yakası
Yaş : 48
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 26 Nisan 2008 Cumartesi
Durum : Offline
Kadıköy-Kartal Metro Hattı 23 Temmuz 2009 Perşembe 13:54:50
Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, Kadıköy-Kartal metro inşaatında son aşamaya gelindiği, metronun 23 kazı başlama noktası ile 60 tünel birleşme noktasının bulunduğu ve günde ortalama 100 metre tünel kazıldığı ifade edildi Yer altı ve yer üstünde mimar, mühendis ve işçiden oluşan 2 bin 139 kişilik kadronun, İstanbul metrosunu hayata geçirmek için gece gündüz çalıştığı ifade edilen açıklamada, yerin 40 metre altında tünel kazı çalışmaları devam ederken, yer üstünde de 16 istasyonun 13’ünde imalat çalışmalarının devam ettiği belirtildi.Köstebek olarak bilinen 4 adet TBM makinesinin karşılıklı olarak kazı çalışmalarını yürüttüğünün kaydedildiği açıklamaya göre, bu yıl sonunda kazı çalışmalarının tamamlanması planlanan metro tünellerinin yüzde 44’ü bitirildi. Açıklamada, Kadıköy-Kartal Metrosu’nun kent nüfusunun artması, yerleşim yerlerinin genişlemesi nedeniyle Kaynarca’ya kadar uzatıldığı kaydedildi. Kartal’dan Kaynarca’ya 4.5 kilometre uzatılacak olan metroya ek olarak 3 istasyon daha yapılacağı belirtilen açıklamada, Kadıköy-Kaynarca arasının, 26.5 kilometre olacağı, metronun Sabiha Gökçen Havaalanı’na uzatılması için proje çalışmalarının devam ettiği bildirildi.

RAKAMLARLA KADIKÖY-KARTAL METROSU

Açıklamada, Kadıköy-Kartal Metrosu’nun tek yöne mesafesinin 21 bin 759 kilometre olduğu, bu güzergahta 16 istasyonun yer alacağı belirtildi. İstasyonların sırasıyla Kadıköy, İbrahimağa (Ayrılıkçeşmesi), Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Altayçeşme, Maltepe, Gülsuyu, Cevizli, Hastane, Soğanlık, Kartal olduğu ifade edilen açıklamada, metro sisteminin 70 bin yolcu kapasiteli olduğu ve yolculuğun yaklaşık 29 dakika sürmesinin beklendiği bildirildi. İstasyonlarda durma süresinin 20 saniye olduğu kaydedilen açıklamada, araçların 90 saniyede bir istasyona gireceği ve 120 aracın hizmet vereceği belirtildi.

Kadıköy-Kartal Metro Hattı’na, Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nda; Marmaray Boğaz Tüpgeçit Banliyö Hattı’nın, Kozyatağı İstasyonu’nda; Dudullu-Bostancı Metro Hattı’nın, Kaynarca İstasyonu’nda; Pendik-Sabiha Gökçen-Sultanbeyli Metro Hattı’nın entegre olacağı ifade edildi. 61 bin 800 metre olan Kadıköy-Kartal Metrosu’nda tek yönde 26 bin 685 metre tünel açıldığı belirtilen açıklamada, bu rakamın toplam tünel kazısının yüzde 44’üne tekabül ettiği bildirildi.26 bin 685 metre tünel kazısının, 6 bin 845 metresinin zemin basıncı dengeli tünel açma makinesi kullanılarak gerçekleştirildiği ifade edilen açıklamada, tünelin 19 bin 840 metresinin ise yeni Avusturya tünel metodu ile açıldığı anlatıldı. Kadıköy-Kartal Metro Hattı inşaatının, 2010 yılı sonunda tamamlanmasının hedeflendiği, 2011 yılının ilk yarısında yolcu taşımaya başlayacağı kaydedildi.

KADIKÖY-KARTAL METROSU’NUN MARMARAY ENTEGRASYONU

Açıklamada, Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın Marmaray ile entegrasyonunun, hattın ikinci istasyonu Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nda (Tepe Nautilus Alışveriş Merkezi önü) olacağı, metro istasyonunun üstünde Marmaray İstasyonu’nun yer alacağı belirtildi.Marmaray’ın da bitmesi ile Kartal’dan metro ile yola çıkan bir yolcunun Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’ndan Marmara’ya geçerek, Halkalı’ya kadar, isterse Yenikapı’da inip, metro ile Sarıyer-Hacıosman’a veya havalimanına kadar gidebileceği ifade edildi. (AA)
JL
Anadolu Yakası
Yaş : 35
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 9 Nisan 2008 Çarşamba
Durum : Offline
3 Ağustos 2009 Pazartesi 23:27:49
Sanırım Metro ve Metrobüs çalışmaları ile İstanbul’un %85 oranında trafik oranı çözülecek.

Gerçi bu çalışmalar sırasında biraz daha fazla trafik olsada ilerisi için sevindirici şeyler oluyor İstanbul’da.
hopppaaa
kanarya
Anadolu Yakası
Yaş : 48
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 6 Mayis 2008 Salı
Durum : Offline
Metro boyunca, şans kapıyı çalınca 6 Ağustos 2009 Perşembe 00:01:01
Metro istasyonları yakınında arsası olanlar, evi dükkanı olanlar yaşadı.

İstanbul’un yerlisi ise hep aynı, ne uzar ne kısalır.

Bir de bu metro dalgametresi İstanbulun nüfusunu arttıracak gibime geliyor.

Ön sözde yazılan galiba doğru.

Anadolu Yakası artık şehir olmalı.
Ne güzel. İETT ,belediye şehirlerarası tarife uygular ve daha çok gelir elde ederler.

Diyorum.
JL
Anadolu Yakası
Yaş : 35
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 9 Nisan 2008 Çarşamba
Durum : Offline
8 Ağustos 2009 Cumartesi 12:54:40
Anadolu Yakasını şehir yapacaklarını zannetmiyorum.
hopppaaa
chenginer
Anadolu Yakası
Yaş : 36
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 2 Eylül 2009 Çarşamba
Durum : Offline
Metro Budur. 2 Eylül 2009 Çarşamba 12:05:05
29 Ocak 2005’de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla ve benim en büyük hayalim sözleriyle temeli atıldı, 15 istasyon olarak planlandı ve bunların 3’ü yeraltında diğerleri yer üstünde olacak şekilde tasarlandı.Kadıköy, Ayrılıçeşme ve Acıbadem durakları yer altında olacak buradan E-5 in ortasında yer üstüne çıkacak ve Kartal’a kadar ulaşacaktı, 35000 yolcu kapasiteli bir LRT olarak hizmet verecekti. Çalışmaların başlamasının üzerinden 1 yıl geçmeden İstanbul’daki üniversitelerin yaptığı çalışmalarla burada 35000 kapasiteli bir hattın trafik sorununa çözüm olmayacağı ve tamamı yeraltında 70000 yolcu kapasiteli metro olması gerektiği tezi ortaya kondu, İBB’de projeleri revize ederek tamamı yeraltında 16 istasyondan oluşan metroya çevirdi.

Hattın tamamı için inşaat, elektromekanik işler ve metro araçları alım ihaleleri yapıldı ve metro araçlarının alım ihalesi dışında yer teslimleride yapıldı.

Hat üzerinde Anadoluray grubu, Kadıköy-Kozyatağı arasındaki tünellerin kazılması işini yapıyor, Avrasya Metro Grubu ise Kozyatağı-Kaynarca arasında tüm kazılar ve Kadıköy-Kaynarca arasında tüm istasyonların inşasından sorumlu.

Güncel bir bilgi olarak paylaşacağım şey, günde 150 m civarında kazı yapılıyor ve bugün itibariyle yaklaşık 33 km tünel kazlmış durumda, toplam kazılması gereken tünel ise yaklaşık 52 km. Bu performans ile Ocak 2010’da kazılar tamamlanacak ve elektrifikasyon işleri kalacak. Hattın Kadıköy-Kartal kesimi büyük terslikler olmazsa 2011’in 2.yarısında hizmette olacak. Kartal-Kaynarca kazıları ise ancak başlıyor.
Yaka Anadolu’dan...
blue frontosa
Anadolu Yakası
Yaş : 46
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 27 Nisan 2008 Pazar
Durum : Offline
16 �ubat 2010 Salı 05:34:23
az kaldı az yakında hepimiz rahat edecek inş. çalışanlara ve akıl edipte yaptırana sonsuz teşekkürler.. geç kalınmış bir proje..
karasinek
deep blue
Anadolu Yakası
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Kayıt : 6 Mayis 2008 Salı
Durum : Offline
4 Haziran 2011 Cumartesi 21:20:25
Kadıköy-Kartal metrosunda sona gelindi.

Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, güzergah uzunluğu yaklaşık 22 kilometre, çift hatta toplam tünel uzunluğu 44 kilometre olan Kadıköy Kartal Metrosunun Kozyatağı-Kartal arasında ray döşenmesi tamamlandı.


RAY DÖŞEMESİNİN YÜZDE 90’I BİTTİ

Ray döşenmesi işinin yaklaşık yüzde 90’ı bitirilirken, Kozyatağı-Kadıköy arasındaki ray döşenme çalışmaları da hızla sürüyor. Günde 250 metro ray montajlanıyor. Başbakan Erdoğan, 30 Mayıs Pazartesi günü Kadıköy Kartal metrosunun tamamlanan Kartal-Kozyatağı arasında test sürüşünü gerçekleştirecek. İstasyon sayısı 16 olan Kadıköy-Kartal metrosu için şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışması gerçekleştirildi. Günde 150 metreyi bulan rekor hızda tünel kazılar yapıldı.



ARAÇLAR SÜRÜCÜSÜZ KULLANIMA UYGUN

Toplam ray uzunluğu 48 bin 572 metre olan Kadıköy-Kartal metrosunun 15 istasyonunda elektromekanik ve ince işler başladı. Hat için temin edilen vagon sayısı, hattın Kaynarca’ya uzatılması sebebiyle 120’den 144’e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkıyat sürecinde, bugüne kadar 16 vagon sahaya geldi. Vagonların yolcu kapasitesi 4’lü tren dizisinde toplam 1084, 8’li tren dizisinde toplam 2 bin 168 yolcu. Daha yüksek kapasiteli vagonlarla daha fazla yolcu taşıma imkanı sağlandı. Tüm araçlar, sürücüsüz kullanım özeliğine uygun. Bu sayede geceleri parklanma, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz yapılacak.

VAGONLARIN İÇERİSİ KAMERA İLE İZLENECEK

Bu, işletmeye ekonomi ve esneklik sağlayacak. Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları mevcut. Bu sayede yolcuların 4 vagondan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı mümkün olacak. Tüm vagonlarda ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemi bulunuyor. Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek. Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeler olacak. Vagonların içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren "Dinamik Yol Haritası" bulunuyor.

Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi de yer alıyor. Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran) ve araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital "OK" göstergesi bulunuyor. Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip. Yolcular ile makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek.

Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri de ihmal edilmedi. Kadıköy-Kartal metro hattı ile Marmaray Projesi ve Yenikapı-Hacıosman, Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları gibi yapımı devam eden diğer hatlar tamamlandığında Kartal’dan metroya binen bir yolcu için yolculuk süresi Kadıköy için 29 dakikaya, Üsküdar için 35 dakikaya, Yenikapı için 47 dakikaya, Taksim için 55 dakikaya, Otogar için 66 dakikaya, Hacıosman için 79 dakikaya, Atatürk Havalimanı için 79 dakikaya ve Olimpiyat stadı için 89 dakikaya inecek.
explosive
Bu konuya yeni bir mesaj göndermek için tıklayınız Tartışıyoruz... - Kadıköy-Kartal Metro Hattı Yukarı
Sayfalar :  1  
Reklam vermek için tıklayınız.
Üye Ol - Şifremi Unuttum - Forum Yardım - Forum Kuralları - Reklam - Bize Ulaşın  
Sayfamızda yayınlanan tüm materyallerin hakları sahiplerine aittir. © anadoluyakasi.gen.tr 07/08
 (0,20 saniyede yüklendi.)