TürkçeEnglish
Diğer Sitelerimiz :  
Ana Sayfa
Hakkında Ana Sayfa
Konumu
İklimi
Nüfusu
Tarihçesi
İlçeler
Haberler
Sağlık
Eğitim
Ulaşım
Trafik
Gezi
Etkinlikler / Sinema
Yeme / İçme
Turizm
Konaklama / Otel
Alışveriş
Haritalar
İlçe Fotoğrafları
Devlet Daireleri
İş, Finans Merkezleri
Linkler
İletişim
Nöbetci Eczaneler
Önemli Telefonlar
Bize Ulaşın

Sergi
Faytonlar kose


FAYTONLAR

Adalar
içi seyahat etmenin başlıca aracı Fayton'lar dır.Adaların diğer eşsiz güzellikleri fayton seyahatleri ile çıkar.Faytonlardan sonra ikinci sırayı bisikletler alır.

Aslı Fransızcadan, Phaeton (Faeton); "körüklü açık binek arabası’’ (Şemseddin Sami, Kaamûsi Türkî).
Dört tekerlekli, ön tekerlekleri küçük, arka tekerlekleri büyük, tek oklu ve çift at koşulur, öndeki arabacı yeri yüksekde, körük çekildiği zaman arabacı körük dışında kalır. Arabaya ön ve ard tekerleklerin çamurlukları arasına yerleştirilmiş basamakla binilir; dört kişilik arabadır, iki kişi, yüzleri gidiş istikaametinde arkaya sábit yere, iki kişi de onların karşısına, bakan iner bir yere oturur.
Körük bilhassa yağmurlu havalarda çekilip açılır; bacakların ıslanmaması için de diz üstüne çekilir bir muşambası vardır; körük dışında kalan arabacılar da, bir gocuk yahud yağmurluk giyerler.
Arabacı yerinin iki yanında da birer feneri vardır.

İstanbul`a, dolayısı ile Türkiye`ye Sultan Abdülmecid devrinde, önce konak ve saray arabası olarak girdi; Sultan Abdüláziz devrinde de kira faytonları kullanılmaya başlandı. O devirlerde İstanbul`un tek nakil vasıtası atlı binek arabaları olup biri körüklü ve açık araba olan faytonlar, diğer ikisi de kapalı arabalar olan ‘‘Lando’’lar ile ‘‘Kupa’’lardı. İkinci Sultan Abdülhamid zamanında kadınların faytona binmeleri yasaktı.

Kira faytonları iki kısımdı, bir kısmı her gün piyasaya çıkardı; bir kısmı lüks faytonlardı, piyasaya çıkmaz, ahırlarda, arabalıklarda durur, varlığı hususi araba tedárik edecek mertebeye varmamış, fakat kira arabası ile dolaşmayı da kendilerine yediremeyenler tarafından haber salınarak tutulur, içine, konak arabası cakası ile binilirdi.

İstanbul`un kira faytonları ilk zamanlar gayet süslü, pırıl pırıl arabalardı, fayton sürücüleri çehresi güzelşehlevend delikanlılardan seçilir, o gençler pek süslü giydirilirdi, kıyafetleri için de umumiyetle Rumeli kesimi cebken ve potur tercih olunurdu. (...)

Son zamanlarda faytonların çoğu eski, arabacıların kılık kıyafeti de arabaları kadar pejmürde idi. Müşteri bekleme durak yerleri , Beykoz, Üsküdar, Kadıköy, Erenköy, Kartal, Maltepe, Pendik ve Büyükada idi.

Kira faytonları zamanımızda motorlu nakil vásıtaları karşısında tamamen ortadan kalkacak kadar azalmışdır. İstanbul içinde hemen hiç kalmamıştır. Motorlu vasıta sokulmayan Adalar'ın yegáne nakil vasıtasıdır, pek az olarak Kadıköy`de, Erenköy`de, Pendik`te de faytona rastlanır. (...)

 




Reklam vermek için tıklayınız.
 







 
Sık Sorulanlar - Kullanım Şartları - Gizlilik İlkeleri - Önemli Telefonlar - Reklam - Bize Ulaşın
Sayfamızda yayınlanan tüm materyallerin hakları sahiplerine aittir. © anadoluyakasi.gen.tr 07/08
(0,06 saniyede yüklendi.)